Historia przedszkola
Miejsce, na którym stoi obecnie budynek Przedszkola samorządowego w Szczytnikach ma długą historię. Do końca czerwca 1897 r. stała tutaj dworska stodoła Pawła Lipiszewskiego, żołnierza 6 Pułku Strzelców w Powstaniu Listopadowym, ostatniego z dziedziców Szczytnik, który w 1891 roku na spotkaniu u Inspektora Szkolnego w Bochni, w sprawie szkół ludowych parafii Brzezie, dobrowolnie
przekazał jeden mórg swojego gruntu pod budowę Szkoły Ludowej w Szczytnikach. Szkoła Ludowa została oddana do użytku w 1911 roku i funkcjonowała w tym budynku przez 61 lat.
W 1972r. Szkołę Podstawową, 7 klasową, przeniesiono do nowego budynku, tzw. 1000 - latki. Do jej obwodu należą wsie: Szczytniki, Świątniki, Czyżów. Przez kolejne 3 lata budynek stał opuszczony. Staraniem pani Anny Wcisło, późniejszej dyrektorki Przedszkola oraz naczelnika Gminy Niegowić, pana Jana Adamczyka narodził się pomysł wykorzystania opuszczonego budynku na Przedszkole. Pomysł ten zrealizowano w 1976 roku w Gminie Gdów kierowanej przez naczelnika mgr Aleksandra Ciężarka.
1 sierpnia 1976 roku pani Anna Wcisło została powołana na stanowisko dyrektora Przedszkola Państwowego w Szczytnikach. Przy organizacji przedszkola wielki wkład pracy, pomysłów wniósł pan Zdzisław Banaś, księgowy Gminy Gdów.
W budynku został przeprowadzony generalny remont. Dzieci zaczęły uczęszczać do przedszkola od 1 marca 1977 roku.
Oferta Przedszkola:
- wspiera rodziny w wychowaniu i dobrym przygotowaniu dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole
- pracujemy według najnowszych koncepcji w pedagogice przedszkolnej
- rozwijamy inteligencje emocjonalną dzieci
- propagujemy twórczą i aktywną postawę dzieci
- uczymy prawidłowych postaw ludzkich
- pomagamy w rozumieniu siebie i świata
- bawimy i rozweselamy
Przyjmujemy dzieci od wieku 2,5 do 6 lat. Nasze przedszkole dysponuje dwoma oddziałami:
Pracujemy od poniedziałku do piątku od 7.30 DO 15.30.
Model wychowania:
Jest aktywny, samodzielny, ciekawy, świata i ludzi, spostrzegawczy i wrażliwy na problemy. Umie rozpoznawać pozytywne i negatywne emocje. Umie wyrażać uczucia, nazywać emocje. Dziecko potrafi radzić sobie ze stresem związanym
z pokonywaniem swoich problemów. Ma pozytywną ocenę własnej wartości. Jest wrażliwy na potrzeby innych i szanuje odmienność. Jest odważny, chętnie podejmuje ryzyko, rozwiązuje nowe problemy lubi zgadywać i spekulować intelektualnie, nie obawia się popełniać błędów lub okazać niewiedzy. Jest zdolny do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli w języku sztuki - muzyki, plastyki oraz dramy. Jest otwarty na pomysły i inspiracje płynące od innych ludzi, potrafi współpracować w grupie.
Więcej informacji na naszej stronie internetowej